Ο Δήμος Καστοριάς βρέθηκε αντιμέτωπος με μία πρωτόγνωρη και πρωτοφανή κατάσταση, στην οποία υποχρεώθηκε, χωρίς καμία απολύτως προετοιμασία, να φροντίζει για 14 ημέρες, 5.500 εσώκλειστους ανθρώπους που κατοικούν σε 6 διαφορετικές κοινότητες και παράλληλα, να μεριμνήσει για την ασφαλή τροφοδοσία και διανομή των καθημερινών ειδών πρώτης ανάγκης για τους δεκάδες επαγγελματίες και για τους χιλιάδες κατοίκους της περιοχής.
Η άμεση όμως κινητοποίηση και ο συντονισμός από πλευράς του Δημάρχου Καστοριάς, Γιάννη Κορεντσίδη, ήταν καταλυτικής σημασίας. Με διαρκείς συσκέψεις και συναντήσεις όλων των αρμοδίων θεσμικών φορέων, με συνεχή καθοδήγηση και οδηγίες προς τους Αντιδημάρχους και όλους τους αρμόδιους δημοτικούς υπηρεσιακούς παράγοντες, γίνεται μία υπερπροσπάθεια για τον χειρισμό της κατάστασης, η οποία ώρα με την ώρα ομαλοποιείται όλο και πιο πολύ.
Το τεράστιο βάρος έπεσε πρωτίστως στην Αντιδημαρχία Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Εθελοντισμού & Αθλητισμού και όλες τις σχετικές Δομές της, «Βοήθεια στο Σπίτι», Κέντρο Κοινότητας, Κοινωνικό Ιατρείο, Συμβουλευτική, Κοινωνικό Παντοπωλείο κ.α.
Ο Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Εθελοντισμού, Πέτρος Δοκόπουλος με διπλή ιδιότητα συντονιστή και γιατρού, αναφέροντας σε δηλώσεις του επισήμανε ότι “πρέπει όλοι μας να κατανοήσουμε την κρισιμότητα της κατάστασης και το μέγεθος της επιχειρησιακής δράσης του Δήμου Καστοριάς”.
Αυτή τη στιγμή 14 άτομα από το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», 9 νοσηλευτές και προσωπικό του Νοσοκομείου και άλλων υγειονομικών δομών Καστοριάς, που είναι κάτοικοι της περιοχής, βρίσκονται από την πρώτη στιγμή στη Μεσοποταμία, συγκροτημένοι σε ομάδες, καταγράφοντας ανάγκες και αιτήματα και παρέχοντας καθημερινή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στους κατοίκους της περιοχής
Την ίδια ώρα, το στελεχιακό δυναμικό του Κοινωνικού Ιατρείου του Δήμου Καστοριάς και του Ειδικού Παθολόγου κ. Τριαντάφυλλου Τοκατλίδη, συνδράμουν με ουσιαστικό ρόλο, στην όλη προσπάθεια ενώ 5 οχήματα ενισχύουν και ισχυροποιούν τη δράση των ανθρώπων που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή.
Παράλληλα, λειτουργούν 4 κέντρα με τηλεφωνικές γραμμές εξυπηρέτησης, ενώ παρέχονται καθημερινά και δίνονται στη δημοσιότητα χρήσιμες οδηγίες και πληροφορίες προς τους πολίτες και τους κατοίκους της συγκεκριμένης περιοχής, οι οποίοι αν και περνούν μία σκληρή δοκιμασία θα πρέπει να δείξουν την απαραίτητη κατανόηση και υπομονή, να παραμείνουν μέσα, για να βγούμε στο τέλος νικητές.